01-06-06

Grmbl...

Ga eens kijken op deze site: http://www.woonplaneet.be/ Een tijdje geleden ben ik bij deze mensen een salontafel in teak gaan kopen. Prijselijk, maar wel heel mooi. Ben eerst hier en daar nog eens gaan rondkijken naar anderen en misschien goedkopere modellen, maar het aanbod was niet zo groot als mijn verwachtingen. Als je op de site doorklickt naar 'teak', dan zie je ze staan, op de eerste foto, het eerste salontafeltje tussen de zetels. Mooi he...

Deze heb ik dus een tijdje geleden gekocht. Bij de Woonplaneet. Een heel tijdje eigenlijk. In november ergens. Maar ik heb ze nog niet. Normaal had ze in februari al staan pronken in mijn living, maar dan werd het maart, en arpil, en mei...

Veel informatie geeft deze winkel niet. Je moet zelf bellen om te vragen waar je meubeltje blijft. Elke keer opnieuw. Als je een beetje geluk hebt krijg je iemand aan de lijn. En met nog een beetje meer chance is het een echte stem van een echte persoon, die daar naar alle waarschijnlijkheid wel echt werkt, en geen bandje dat telkens weer de openingsuren doorgeeft. Maar dat is normaal, zegt Woonplaneet. Het is immers zo druk dat de lijn vaak bezet is. Bezet is ze af en toe ook ja. Maar dan hoor je de bezettoon en geen stom bandje. Terzijde.

Erg druk is het er inderdaad. Er is zoveel volk in de winkel dat je echt moet aanschuiven. Niet dus. Op een goede dag liep er eens 4 man tegelijkertijd rond!

Maar bon, daarmee heb ik mijn tafeltje nog niet. Hoe het komt, dat weet ik niet. De Woonplaneet zegt elke keer iets anders. Problemen met de leverancier, komt door de tsunami (er zou geen enkele teak meer zijn over de hele wereld(!)), het zal er volgende maand zeker bij zijn hoor!

Nee zenne. Ik zit nog altijd zonder tafel. Sinds november.

Op mails en brieven antwoorden ze niet (ook niet van rechtswege, met inbegrip van alle punten waar ze over de schreef gaan en hun eigen verkoopsvoorwaarden aan de kant zetten). Ik heb wel een korting gekregen. Van net geen 10%. Maar voor ze die geven tellen ze die er eerst nog eens bij.

Woonplaneet is een hele mooie en toffe winkel hoor...Allé ja, kijkzaal. Want kopen kan je er niet. Je krijgt het toch nooit in huis...

14:44 Gepost door Lieve Kleine Pirana | Permalink | Commentaren (18) |  Facebook |

Commentaren

... op uw strepen staan, of ze de boom in sturen en uw voorschot terugvragen

Gepost door: G | 01-06-06

11 001 proficiat hoor !!!!!!!!!
ben er net naast jammer :-)

Gepost door: Borriquito | 05-06-06

Woonplaneet Er zijn reeds vele klachten van daaruit. Zie eens onder http://www.test-aankoop.be/map/show/17367/src/54702.htm


Groeten.

Gepost door: CC | 18-08-06

opgepast er is nu volledige uitverkoop bij woonplaneet

Gepost door: lola | 25-11-06

Wat die uitverkoop betreft: dat zou voor "verfraaingswerken" zijn. Ook salon besteld op 19.08.06, 12 weken leveringstermijn. 'k Heb ze ook nog niet.
Een 1ste maal gebeld - uiterlijk eind november levering. Na de reclame van de uitverkoop nogmaals gebeld (dus na ong. een week) dan was de levering al opgeschoven tot midden december. Uitleg waarom krijg je niet. Naam van fabricant gevraagd: die mogen ze niet geven; heb dan naam + tel. van verantwoordelijke maar die krijg je niet te pakken. Mijn aangetekende brief om de levering binnen de 3 weken te eisen ligt klaar, we geven ze nog deze week. Dan verstuur ik hem. En waarschijnlijk zal ik na die drie weken nog niets gehoord hebben dan ga ik mijn voorschot terugvragen; als het moet zal ik wel een scene maken in de winkel. Hoe is dat in godsnaam mogelijk !
En zelf eens bellen om te verwittigen of zo, vergeet het ! Mij zien ze er in ieder geval nooit meer - en waar ik kan zal ik geen goede reclame maken, daar kunnen ze vanuit.

Gepost door: DE SCHRIJVER | 27-11-06

Woonplaneet Opgepast want bij woonplaneet stoppen ze ermee eind december 2006. Voor al diegenen die eventueel nog geld willen gaan halen.....
Onze Natuzzi zetel werd in januari besteld en werd in juni geleverd...Mijn mening is dat ze geen vertrouwen meer krijgen van de leveranciers. Onze zetel heeft volgens hun verhalen de ganse toer van Europa gedaan en hij zat steeds op verschillende camions....op verschillend plaatsen....de meest ongelooflijke verhalen krijg je te horen als de telefoon wordt opgenomen. Waarom worden de meubels bij hen niet geleverd en bij andere bedrijven wel?...
Vader Fieremans zou echt niet trots zijn op zijn drie kinderen die van zijn bedrijf een puinhoop hebben gemaakt.

Gepost door: Edouardo | 27-11-06

Bedankt voor de inlichting. Dus is het niet vernieuwingswerken (zoals ze wijsmaken). Zal er mij maar eens naar toe schieten zeker :o)

Gepost door: DE SCHRIJVER | 27-11-06

nog woonplaneet Alé, de miserie blijft duren. Hadden ze dan nog een week gegeven; op 11.12 ging de salon geleverd worden in de winkel. Op 12.12 nog niets gehoord, zelf gebeld - gingen fabricant contacteren - gingen mij na een uurke terugbellen. Na 1.30 uur zelf teruggebeld en er werd niet opgenomen; dan met andere telefoon krijg ik onmiddellijk iemand aan de lijn (!) - gingen nogmaals contact opnemen met fabricant (terwijl ik aan de lijn was - kon zelfs het "gesprek" meevolgen) langs de kant van de woonplaneet natuurlijk. Fabricant ging fax sturen, 'k zeg als ge die binnen hebt dat ze mij direct moesten bellen (wat moet je op d'n duur nog zeggen). Nu was de reden dat de fabricant tijdens de maand augustus gesloten was. Dat de levering sowieso later ging zijn; enfin, morgen is het woensdag - donderdag laat ik hun niet gerust (dus woonplaneet als je dit leest, de 1ste telefoon donderdag is van mij).
Naam van fabricant niet los te krijgen.
Enfin, één van dees dagen ga ik er naartoe en zoals ik gelezen heb bij Testaankoop - blijven dreigen dan krijg je je geld terug.
PS. als ik zei dat ik gehoord had dat ze failliet waren kreeg ik hier geen reactie op!

Zijn er nu nog anderen die problemen hebben ?

Gepost door: DE SCHRIJVER | 12-12-06

de woonplaneet stopt uiterlijk op 31 december, wij zijn juist ons voorschot gaan terug halen, al meer dan 6 maand beloofd men ons te leveren, met allerlei excuses.
en zonder succes. Op +- 10 km van woonplaneet kan je bij Torrekens meubelen hetzelfde vinden, alléén goedkoper, en met vriendelijk onthaal...een aanrader.
Woonplaneet is niet meer in handen van de familie Fieremans, en ook niet in handen van belgische ondernemers maar van turkse.
Leveranciers leveren er niet meer want ze worden toch niet betaald.
Iedereen die nog een voorschot heeft betaald, ga dit zo snel mogelijk terug halen, of je bent het voorgoed kwijt.

Gepost door: golfy | 14-12-06

Heb dus ondertussen gebeld, salon gaat geleverd worden week 51 of week 52 ? Dus week van 18 december of week van Kerstmis!!!
'k Vraag het bewijs te sturen per fax; éne Adriana van fabricant gaat mij fax sturen !!! En ik "mag" die persoon ook tel. contacteren. Dus ben nu aan het wachten op fax. :o)
Wordt vervolgd!

Gepost door: DE SCHRIJVER | 14-12-06

Fax ontvangen. Gebeld naar Adriana Benelux.
Daar beweren ze nu dat salon zal geleverd worden bij Woonplaneet op donderdag 28 december. Zij hebben nog niets gehoord van een eventueel faillissement.

Gepost door: DE SCHRIJVER | 14-12-06

Ik heb 4 maand geleden een salon en eetkamer besteld bij woonplaneet met een voorschot van 600 euro ,momenteel heb ik een advokaat ingeschakeld maar we krijgen ook geen reactie .We zoeken verder uit of er inderdaad faillisement in de lucht hangt We houden jullie op de hoogte maar ik vrees het ergste

Gepost door: Maniquet Carine | 22-12-06

Vorige week zijn wij ons voorschot gaan terugvragen. Zonder problemen hebben wij dit onmiddellijk teruggekregen. Vanmorgen kreeg ik telefoon dat de salon binnengekomen is en of ze nog mocht geleverd worden. Normaal woensdag na kerstmis moet ze in mijne living staan.

Ik moet zeggen dat wij heel vriendelijk geweest zijn in de winkel bij het terugvragen van ons voorschot en dat de verkoopster heel behulpzaam was.

Gepost door: DE SCHRIJVER | 22-12-06

woonplaneet aan de zaakvoerders van deze weblog

Als verantworodelijke van de firma WOONPLANEET verzoek ik U,ONMIDDELLIJK DEZE WEBLOG TE STOPPEN;U publiceert ongecontrolleerde verhalen,zonder naam en werkelijkheid te hebben kunnen nagaan; zonder kontakt met ons op te nemen om de eventuele grond der zaak te vernemen.Dit is je reinste lasterkampagne.

Mocht U onze zaak bezocht hebben,zoudt U kunnen opmerken dat er een toeloop is van klanten, dat deze bediend worden, en dat klanten die wij eventueel niet kunnen beleveren hun voorschot terug krijgen? Tevens zijn wij niet failliet, hetgeen een zeer zware aantijging is die U zo maar laat publiceren.
Wij vragen U bij deze onmiddelijk deze weblog stop te zetten, en ons uw adres,handelsregister,naam van zaakvorder door te geven,zodat wij U kunnen dagvaarden in Kortgeiding.
Mochten deze gegevens niet in ons bezit zijn voor maandag 05.02.2007 middeg,zullen wij tevens TELENET Dagvaarden en eisen dat uw weblog wordt geschrapt wegens duidelijke malefide bedoelingen.
tevens verzoeken wij U ons de naamen adres te bezorgen van de persoon die RACISTISCHE OPMERKINGEN (golfy) openbaar maakt.
U bent tevens medeschuldig vermits U ze zonder komentaar afdrukt,en U er niet van distancieerd.

Ik kan enkel mijn diepste misprijzen mededelen voor lieden die geld slaan uit roddel en laster,waarschijnlijk onder de mom van 'informatieve joernalistiek'

zodra ik een advokaat vindt die U wil aan het kruis nagelen,hebt u ervan.

Rosseel antonine.
winkelverantwooredelijke woonplaneet.

Gepost door: rosseel antonine | 04-02-07

woonplaneet aan de 'lieve' bloggers.De woonplaneet verzet zich ten stelligste tegen jullie anonieme aantijgijgingen.Als klant hebt u het recht en de conctractuele verplichting eventuele klachten aan de klachtencommissie van de MEUBELWAARBORG door te geven.Wij zullen u desgevallen gerechtelijk aanklagen wegens laster en eerroof.Indien U klachten hebt,kom deze vertellen aan de balie van de zaak.Wij hebben iedere klant tevreden gesteld,en er is hoegenaamd geen sprake van faling.de mensen die zulke aantijgingen verspreiden zullen zo mogelijk gerechtelijk worden vervolgd.Wij vragen aan de weblogbeheerdes deze namen en adressen op.Zo nodig dagvaarden wij de verantwoordelijken zelf.
Wij vinden jullie gedrag beneden alles, op hetzelfde niveau van de heksenverbrandingen in de middelleeuwen.

De verantwoordelijken van woonplaneet.alles

Gepost door: rosseel antonine + ismael guney | 09-02-07

Meer woonplaneet Zelfde verhaal hier...

Na 9 maanden geen levering, voorshot van 10%... Twee maal langstgeweest om voorschot terug te eisen. Veel beloven, nooit een belofte nagekomen (3 leveringen gemist, 2 maal belooft terug te bellen, 3 maal bevestigt/belooft dat voorschot gestort was, ...) Nooit zo belogen geweest. Klasse van de verkoopsters!

Ik moet nog eens langst gaan, ik bel elke dag zo'n 15 keer maar krijg nooit antwoord. Mails worden gelezen maar niet beantwoord.

Druk kan het al niet zijn, er zijn 2 mensen en heb de laatste twee bezoeken geen klanten gezien. Veel tafeltjes met papier 'verkocht', vlag aan de gevel met 'Totale uitverkoop' en een bord met handelsruimte te huur.

Ik ga er al vast van uit dat mijn voorschot nodig was om het onderhoud van de aftandse Maserati voor de deur te betalen...

Gepost door: Mark | 06-04-07

Hallo,
ik ben van plan om ook eens langs te gaan bij de Woonplaneet.
Ze mogen alleszins vergeten dat ik een voorschot ga geven, tenzij dat ze me op papier bevestigen wanneer ik mijn meubels thuis ga geleverd krijgen. Dat zou trouwens in elke winkel moeten gebeuren, kwestie van bewijs achteraf.
Blijkbaar mag je als klant niet meer klagen als jouw bestelde meubels "maar een paar maanden" te laat zijn. De klant heeft het recht om vragen te stellen en de verkoper heeft de plicht om zijn klanten op de hoogte te houden, of zich alleszins te excuseren in plaats van te dreigen met rechtzaken enz.
En, ligt het nu aan mij of niet, maar ik vind hier niets terug wat kan wijzen op racisme.

Gepost door: Sandra | 15-09-07

aan MARK beste mark
ik ben de gelukkige eigenaar van deze 'aftandse maserati';mischien ben je nijdig omdat ge zo geen auto bezit?ik kan je gerusstellen:in nog gfeen honderd jaren heb ik je zuurverdiende centjes nodig om rond te komen,en dit geld komt helemaal niet uit de woonplazeet;als dit je bezorgdheid is?
bij mijn weten is iedereen die zich aangemeld heeft op tijd en stond bediend,of terugbetaald.
de eigenaars,en het personeel van de 'ex-woonplaneet' hebben dus een gerust geweten.
Ik vindt jullie hele 'bloggedoe' grote laffe flauwekul.Ik ben als 30 jaren in zaken,en niemand van de betrokkenen hoeft zich zorgen te maken omtrent de enkele ontevredenen op de duizende tevreden klanten,die regelmatig terug komen kopen.
ps : mischien met hard werken en minder zeuren kun je ook eens een maserati kopen.
good luck

Gepost door: hugo van rossum | 27-12-07

De commentaren zijn gesloten.